Adik-Adikku



Saya baru sahaja sampai dari kampung. Kepulangan saya ke kampung kali ini menjodohkan saya dengan program

ADIK-ADIKKU terbitan RTM dan JAKIM peringkat separuh akhir.

Malam ini sepanjang perjalanan saya dari Raub ke Shah Alam, saya mendengar pertandingan akhir program ini yang berlangsung di Masjid Wilayah Persekutuan.

Tahniah kepada semua yang terlibat.

Akhirnya kita mampu mendatangkan alternatif kepada rakyat Malaysia. Walaupun Indonesia sudahun mendahului kita dalam rancangan seperti ini, namun kita belum terlambat

Tentang kelemahan-kelemahan sepanjang rancangan ini, bolehlah ditutup mata, dipekakkan telinga.

Rancangan ini cukup bagus untuk tatapan keluarga. Barangkali ada pihak akan menganjurkan pertandingan menyanyi, pertandingan mencipta lagu, pertandingan bermain alat muzik menggunakan apa jua nama selagi tidak bercanggah dengan agama.

Yang penting ialah kita menunjukan kepada semua remaja dan rakyat Malaysia bahawasanya mereka masih ada ruang dalam Islam untuk mempamerkan bakat mereka.

Program seperti ini patut diteruskan. Sekurang-kurangnya air mata jantan saya berjaya gugur hasil daripada sentuhan adik-adik ini.

Tahniah kerana berjaya mendatangkan alternatif.

Tinggalkan Jawapan

